Om os

Vi tilbyder Varmtvandsøvelser og øvelser på gulv. Undervisningen foretages af fysioterapeut eller afspændingspædagog. Yoga er det uddannede Yogaundervisere.

Al vores undervisning er særligt tilrettelagt for deltagere, der på grund af bevægelses handicap ikke kan deltage på et almindeligt tilrettelagt hold med samme emne.

Problemer med bevægeapparatet
Disse hold er for dig, der har betydelig funktionsnedsættelse i bevægeapparatet. Det kan være gigt, fysisk handicappet, alvorlige rygproblemer og lignende. Undervisningen vil være særligt tilrettelagt med udgangspunkt i dine vanskeligheder og foregår på små hold, hvor læreren har mere tid til individualiseret undervisning.

Der er til undervisningen max. 7-8 deltagere på holdet.

Vore hold i vand er tilrettelagt således, at der er 2 undervisere til 14—15 deltagere.

Kan du på grund af et handicap ikke få fuldt udbytte af at deltage på et alment hold, har vi/skolen en række tilpassede tilbud til dig.
Undervisningen vil her være særligt tilrettelagt i forhold til dit handicap og gennemføres på mindre hold, da kommunen yder et supplerende tilskud til disse hold.

Kommunen forlanger, at du på tro og love afgiver en såkaldt ”handicaperklæring”.

Hvis du ønsker at deltage på et hold, så kontakt skoleleder for at høre om mulighederne for, at dine behov kan blive tilgodeset.

Hvis du ikke finder det rigtige tilbud, eller er der noget, du er i tvivl om, så kontakt skolelederen.

Jan Sau Johansen

Formand